jueves, 1 de enero de 2009

Coses del Cap d'Any i de l'Any 9


Ja fa uns anys que celebrem el cap d'any amb les dues mans ocupades: el raïm en una i el tlfn mòbil a l'altra. Tot i que cada vegada més les felicitacions de bon any 9 arriben a mitja tarda per eviar el col·lapse, continua tenint més encant -i també més valor i coratge - fer-ho a les 12h de la nit que és com una missió impossible. Ahir en vaig rebre uns quants d'sms, que se sumen a les felicitacions escrites i enviades per correu ordinari - les més emotives , sens dubte -, als e-mails, a les trucades., al facebook... Està clar que algun dia no donarem a l'abast...


Vivim sens dubte en el món de la tecnologia, de la informació instantània, volem que tot arribi ràpid, aquí i ara, no hi ha temps per l'espera, per la contemplació, per la placidesa... Ho he pensat aquest matí quan tornava a Reus. Ahir em va molestar no trobar cap tren a mig matí que sortís de Flix i l'he anat a agafar a Móra. I el recorregut de Móra a Reus , en un vagó volgudament silenciós perquè la ressaca de cap d'any és dura , ha estat fantàstic: 45 minuts de lectura d'Anna Gavalda i ullades al paisatge i a les estacions que han anat perdent vida però continuen tenint encant... I arribo a Reus i ràpid cap a casa i mentre fem temps per dinar em connecto de nou, i en poca estona em poso al dia del que passa al món, avui que no hi ha diaris. I ja sé que la Laia és la primera nena nascuda a Catalunya, que a Mont-roig han mort un home a trets, que ja s'han apujat els preus de la llum, dels peatges, del tren i del correu, i he aprofitat també i m'he fet fan de Ferran Monegal i m'he sumat al grup Perquè torni la padrina i he tafanejat una mica al facebook (o no és aquesta la seva missió ?)...


Aiiixx, i mentre estic al facebook, obro el gmail i el hotmail i responc alguna felicitació de bon any, i l'ACN per si amplien més informació de la mort de Mont-roig, i el c'est la vie que és on estic ara i vull escriure alguna cosa, perquè tants canvis , a tanta velocitat... Hem de deixar constància escrita !


Que el 2009 sigui l'any de la recuperació dels vells i bons valors com la pau .-per cert llegeixo a El País Digital que l'ONU no ha aconseguit fins el moment cap consens sobre el conflicte a Gaza-. Però que la tecnologia continuï fent-nos fàcil la vida i les comunicacions...

No hay comentarios: